5. závod MČR OFF ROAD TRIAL 2006 –
Mohelnice 1.7 - 2.7.2006
O tomto víkendu se konal již pátý
závod MČR v Mohelnici který se bohužel konal pod taktovkou Krnovského
offroad klubu. Proč bohužel? Po pátečním večerním příjezdu na místo
nás hned čekalo nemilé překvapení v podobě absence jakéhokoliv
občerstvení, které by po 3,5 hodinové cestě přišlo docela vhod. Nehledě
na to že v depu se nacházelo asi 15 posádek včetně doprovodu a
pár skalních diváků. Hlavní rozhodčí nás ujistil že hned ráno po 6.
hodině všechno bude připraveno, ale ani v sobotu po desáté hodině
nebyla vidět žádná změna. O kvalitě se raději nebudu ani vyjadřovat.
Sobotní ježdění začalo kolem 10 hodiny po krátké rozpravě, která
nepřinesla žádné změny takže se vyrazilo k sekcím, které byly
rozděleny na dopolední ježdění (3.trialy) a odpolední ježdění
(3.trialy + rakouský který se jel o samostatnou cenu). Dále byl
připraven výjezd který se mohl absolvovat po celý den. Náš první trial
nezačal moc dobře, protože po projetí 3. branky jsme zajely do blátivé
pasti, která při prvním pohledu nevypadala jako moc záludná. Při vjetí
do tohoto místa kola začaly klesat do země místo toho aby nás poháněla
vpřed. Po vytažení z této pasti nám přihlížející diváci teprve řekli
že před 14 dny tam utopily 8 kolovou tatru až po volant přičemž tam
bylo akorát více vody cca o půl metru. Ostatní posádky z kategorie PM
začal vyčkávat a nechtěli se do této sekce pustit, což se jim
málem stalo osudným. Bohužel Krnovský hlavní rozhodčí když viděl že by
pár posádek tuto sekci časově nestihly a tím pádem by dostali 500
trestných bodů místo aby sekci uzavřel, klidně v rozporu z pravidly
prodloužil čas na projetí sekcí o půl hodiny aby to všichni stihly.
Absolutně pominul fakt že tuto sekci 1,5 hodiny nikdo nejel a odkládal
to až na později. V dalším dopoledním trialu nás překvapila svou
záludností hned první branka, kterou jsme nakonec museli tzv.
proskočit. Ostatní branky už byly relativně lehké. V další sekci se
nám bohužel stala osudnou též první branka kde se projevilo opět to že
jako jediný nemáme přední uzávěrku a po projetí branky ve výjezdu jsme
za ní bohužel zůstaly viset a všechny 3 záběrová kola prokluzovaly. Po
krátkém obědě jsme se vrhli do dalších sekcí. Hned první pro kterou
jsme se rozhodli byla velice záludná. Před námi se je snažily projet
posádky kategorie M a P a oba vozy zůstaly shodně za druhou brankou.
Nám se podařilo tyto branky projet za cenu poražení dvou tyček. Další
trialy probíhaly celkem klidně. Nakonec nám zůstal Rakouský
trial. Po nájezdu do druhé branky nám mokrá kola sklouzla po kameni a
zůstaly jsme viset na břiše přičemž všechny kola zůstaly viset ve
vzduchu. Tím pádem pro nás tento trial skončil.
Nedělní ježdění začalo kolem 9,30 bez rozpravy. Všechny sekce byly
otevřeny hned od rána. Byly postaveny na stejných místech jako v
sobotu akorát byly změněny branky. Všechny sekce nedělali při jejich
průjezdu nějaké zvláštní problémy až na poslední, která byla postavena
na místě sobotního Rakouského trialu. Druhá branka byla
postavena v prudkém kopci do kterého se muselo najíždět v plném rejdu.
Pro zpestření tam byly ještě tři balvany. Po objetí jednoho z nich nám
začalo auto předním ramenem narážet do druhého a nechtělo nás to
pustit. Při opakovaných pokusech nás bohužel zadní zavařený diferák
sunul do stejného míst a auto nechtělo více zatočit aby jsme se
vyhnuly druhému kameni. Nakonec se nám podařilo dostat auto do
kolmějšího postavení ke kopci a přes třetí kámen kolem druhého se
protáhnout na vrcholek kopce. Ostatní branky jsme zdolali už bez
problémů akorát s jedním dotekem. Na vyhlášení výsledků jsme po dojetí
všech sekcí nečekali a vydali se k domovu. Bylo nám jasné že po
sobotních dvou nepodařených trilalech nemáme šanci na lepší umístění
než na čtvrté místo. Pokud by ovšem hlavní rozhodčí dodržoval pravidla
tak v sobotu dvě posádky dostali trestné body za nenastoupení do sekce
a mohlo všechno bít jinak.
Závěrem hodnocení
-
rozhodčí – nepozorní (místo
toho aby sledovali auto jestli necouvne do cizí nebo již projeté
branky sledují auta v jiných sekcí nebo zatloukají tyčky)
-
trialy - jetitelné
a chvílemi i dost náročný
-
závodiště - prostorné s dobrým
terénem - akorát by stavitelé tratí mohli lépe využít prostor a
nedělat ze sekcí bludiště, kde se obtížně hledá správný průjezd
branek pro danou kategorii
-
pořadatelé - tradičně špatné
občerstvení a nedodržování daných pravidel (chcete jezdit podle
evropských pravidel a přitom je sami neznáte a nedodržujete je
-
počasí -
sobota deštivá - neděl překvapivě teplá
A víc se nedovíte! Kdo
chcete poznat bandu offrouďáků přijeďte do Smolné Pece u Karlových
Varů. O off
roadu se nedá psát, ten se musí zažít!!!!