Mohelnice červenec 2006


Sezona 2010 | Sezona 2003 | Sezona 2004 | Sezona 2005 | Sezona 2006 | Sezona 2007 | Sezona 2009 | Sezona 2008

 

 

5. závod MČR OFF ROAD TRIAL 2006 – Mohelnice 1.7 - 2.7.2006

 

       O tomto víkendu se konal již pátý závod MČR v Mohelnici který se bohužel konal pod taktovkou Krnovského offroad klubu. Proč bohužel? Po pátečním večerním příjezdu na místo nás hned čekalo nemilé překvapení v podobě absence jakéhokoliv občerstvení, které by po 3,5 hodinové cestě přišlo docela vhod. Nehledě na to že v depu se nacházelo asi 15 posádek včetně doprovodu a pár skalních diváků. Hlavní rozhodčí nás ujistil že hned ráno po 6. hodině všechno bude připraveno, ale ani v sobotu po desáté hodině nebyla vidět žádná změna. O kvalitě se raději nebudu ani vyjadřovat.

         Sobotní ježdění začalo kolem 10 hodiny po krátké rozpravě, která nepřinesla žádné změny takže se vyrazilo k sekcím, které byly rozděleny na dopolední ježdění (3.trialy) a odpolední ježdění (3.trialy + rakouský který se jel o samostatnou cenu). Dále byl připraven výjezd který se mohl absolvovat po celý den. Náš první trial nezačal moc dobře, protože po projetí 3. branky jsme zajely do blátivé pasti, která při prvním pohledu nevypadala jako moc záludná. Při vjetí do tohoto místa kola začaly klesat do země místo toho aby nás poháněla vpřed. Po vytažení z této pasti nám přihlížející diváci teprve řekli že před 14 dny tam utopily 8 kolovou tatru až po volant přičemž tam bylo akorát více vody cca o půl metru. Ostatní posádky z kategorie PM začal vyčkávat a nechtěli se do této sekce pustit, což se jim  málem stalo osudným. Bohužel Krnovský hlavní rozhodčí když viděl že by pár posádek tuto sekci časově nestihly a tím pádem by dostali 500 trestných bodů místo aby sekci uzavřel, klidně v rozporu z pravidly prodloužil čas na projetí sekcí o půl hodiny aby to všichni stihly. Absolutně pominul fakt že tuto sekci 1,5 hodiny nikdo nejel a odkládal to až na později. V dalším dopoledním trialu nás překvapila svou záludností hned první branka, kterou jsme nakonec museli tzv. proskočit. Ostatní branky už byly relativně lehké. V další sekci se nám bohužel stala osudnou též první branka kde se projevilo opět to že jako jediný nemáme přední uzávěrku a po projetí branky ve výjezdu jsme za ní bohužel zůstaly viset a všechny 3 záběrová kola prokluzovaly. Po krátkém obědě jsme se vrhli do dalších sekcí. Hned první pro kterou jsme se rozhodli byla velice záludná. Před námi se je snažily projet posádky kategorie M a P a oba vozy zůstaly shodně za druhou brankou. Nám se podařilo tyto branky projet za cenu poražení dvou tyček. Další trialy probíhaly celkem klidně.  Nakonec nám zůstal Rakouský trial. Po nájezdu do druhé branky nám mokrá kola sklouzla po kameni a zůstaly jsme viset na břiše přičemž všechny kola zůstaly viset ve vzduchu. Tím pádem pro nás tento trial skončil.

           Nedělní ježdění začalo kolem 9,30 bez rozpravy. Všechny sekce byly otevřeny hned od rána. Byly postaveny na stejných místech jako v sobotu akorát byly změněny branky. Všechny sekce nedělali při jejich průjezdu nějaké zvláštní problémy až na poslední, která byla postavena na místě sobotního Rakouského trialu.  Druhá branka byla postavena v prudkém kopci do kterého se muselo najíždět v plném rejdu. Pro zpestření tam byly ještě tři balvany. Po objetí jednoho z nich nám začalo auto předním ramenem narážet do druhého a nechtělo nás to pustit. Při opakovaných pokusech nás bohužel zadní zavařený diferák sunul do stejného míst a auto nechtělo více zatočit aby jsme se vyhnuly druhému kameni. Nakonec se nám podařilo dostat auto do kolmějšího postavení ke kopci a přes třetí kámen kolem druhého se protáhnout na vrcholek kopce. Ostatní branky jsme zdolali už bez problémů akorát s jedním dotekem. Na vyhlášení výsledků jsme po dojetí všech sekcí nečekali a vydali se k domovu. Bylo nám jasné že po sobotních dvou nepodařených trilalech nemáme šanci na lepší umístění než na čtvrté místo. Pokud by ovšem hlavní rozhodčí dodržoval pravidla tak v sobotu dvě posádky dostali trestné body za nenastoupení do sekce a mohlo všechno bít jinak.

            Závěrem hodnocení

  1. rozhodčí –  nepozorní  (místo toho aby sledovali auto jestli necouvne do cizí nebo již projeté branky sledují auta v jiných sekcí nebo zatloukají tyčky)

  2. trialy        - jetitelné a chvílemi i dost náročný

  3. závodiště - prostorné s dobrým terénem - akorát by stavitelé tratí mohli lépe využít prostor a nedělat ze sekcí bludiště, kde se obtížně hledá správný průjezd branek pro danou kategorii

  4. pořadatelé - tradičně špatné občerstvení a nedodržování daných pravidel (chcete jezdit podle evropských pravidel a přitom je sami neznáte a nedodržujete je

  5. počasí     - sobota deštivá - neděl překvapivě teplá

 

 A víc se nedovíte!  Kdo chcete poznat bandu offrouďáků přijeďte do Smolné Pece u Karlových Varů. O off roadu se nedá psát, ten se musí zažít!!!!

 

Domů | Nahoru | Offroad team Tábor