Nahoru

2009 Eurotrial Eisenberg (Pfalz) Německo

Ve dnech 8 -9.srpna 2009 jsme se zúčastnily pro nás již třetího Eurotrialu který se konal v Německém Eisenbergu. Za český stát startovalo celkem 14 posádek a jedna slovenská. Po středečním příjezdu do závodního depa a ujetí cca 600 km nás čekalo nemilé překvapení v podobě zprávy že nikdo neví jestli se bude vůbec závodit. Jeden člen z německého organizačního týmu udělal tzv. tunel a zmizel i z penězi na Eurotrial. Vše se naštěstí během čtvrtka a pátku tak nějak dalo dohromady a na průběh závodu to nemělo vliv, nikoliv ovšem na slibovaný doprovodný program za který jsme si ještě předem připlácely - nekonal se žádný. Přes veškeré začáteční problémy se pořadatelům uspořádat pěkný a důstojný závod za což jim patří poděkování. Závodiště bylo v pískovém dole lemované velkými srázy na které jsem se osobně těšil, ale bohužel pro naší kategorii byly sekce spíše ve spodní části na hromadách s ostrými zlomy což našemu vozidlu moc nesvědčí. První oficielní program začal v pátek technickými prohlídkami, které byly zaměřeny hlavně na bezpečnost. Všechny závodní auta českého týmu prošla bez připomínek. Po skončení přejímek všech závodních aut se konalo představení vozidel a jejich posádek bohužel též v pískovně na místo slibovaného centra města. Tím byla oficielní část pro tento den skončena a všechna vozidla byla zaparkována na vyhrazené místo. Sobota začala krátce po 7 hodině rozdáním jízdních výkazů a posledních informací  před otevřením sekcí. v 8 hodin ráno se sekce otevřely a mohlo se začít závodit. Jednotlivé sekce nebyly moc náročné, ale stanovený časový limit 4 minuty nikdo nepodceňoval, takže se jezdilo svižně a bez většího přemýšlení. Naše kategorie originál měla většinou 3 až 4 branky stejné se skupinou standard takže se tvořily před startem krátké zástupy aut, ale vše probíhalo celkem v klidu a svižně. Pro nás probíhal závod do sedmé sekce celkem ke spokojenosti, ale bohužel malé zaváhání a možná trochu moc plynu zavinilo prohrábnutí auta v první brance před ostrou hranou a auto sedlo tzv. na břicho a tím pro nás tento trial skončil přídělem 300 trestných bodů. Ostatním dvěma posádkám z kat. O startující za náš stát tento trial zvládly ale stal se jim osudný 8 který byl hned vedle. Posádce Jan a Alena Barešovi ve výjezdu od startovní linie těsně před vrcholem zhasnul motor a procouvaly startovní linii což znamená okamžitý konec v sekci. Posádka Lucie a Bohouš Štvánovi (Trio tým) doplatily na nervozitu spolujezdkyně, která si před startem zapomněla nasadit helmu a rozhodčí je po projetí 2 branky zastavila a ukončil sekci. Neděle začala v podobném duchu jako sobota až do třetí sekce. Ve druhé brance tohoto trialu se posádce Trio týmu nepoved výjezd z ní a položily vozidlo na bok. Pro změnu nám o branku dál praskla poloosa a chyběl kousek ke čtvrté za kterou následoval už jen sjezd do páté branky a do cíle, ale jen na zadní náhon se to bohužel nepodařilo.Poslední rána pro nás přišla v 7 trialu (stejném jako v sobotu) kdy při otáčení vozidla po hraně u hrazení auto sjelo do boku a to tak nešťastně že zůstalo viset jen na zadním diferáku a předním ochranným plechu a ani jedno kolo nezabíralo a následovalo vytažení ze sekce. Poslední sekci jsme projely relativně v pohodě narozdíl od Trio týmu, který se u jedné branky zdržel a poté pod tíhou časového limitu vzal boční výjezd mezi třetí a čtvrtou brankou moc rychle a následoval pád auta na bok. Neděle a celý Eurotrial byl zakončen slavnostním vyhlášením v místním stanu. Pro naší reprezentaci to celkově dopadlo výborně. Jedno první místo - Marek a Jakub Michalovi v kategorii Modified, jedno třetí místo - Martin a Eva Podholovi a jedno čtvrté místo Petr Stanovský Pavel Kubečka v kategorii Standard. My jsme skončily na celkovém 21 místě v naší kategorii Original. Celkově mezi státy jsme obsadily krásné páté místo.Kompletní výsledky naší reprezentace najdete zde.Celkově se až na počáteční problémy tento závod vydařil a organizace byla perfektní. Po této zkušenosti, kdy na čelních místech se většinou objevují malá auta již padlo definitivní rozhodnutí o změně závodního auta (je moc nízký, těžký a velký) a nejspíš i kategorie. Všechno je to bohužel jako všechno v motoristickém sportu jen o penězích, takže uvidíme co se podaří.


Nahoru | Krnov rijen | Radimovice zari | 2009 Eurotrial Eisenberg | Zborov nad Bystricou 2009 | Bělá duben | Bratronice květen

Nahoru | Krnov rijen | Radimovice zari | 2009 Eurotrial Eisenberg | Zborov nad Bystricou 2009 | Bělá duben | Bratronice květen

 

 

Zprávu elektronické pošty s dotazy nebo komentářem k tomuto webovému serveru zašlete na adresu info@strechyplana.cz.
Naposledy změněno: 17. 09. 2009