2003
Offroad Tým střechy Planá vznikl v roce 2003 jako nový
účastník poháru mistrovství české republiky v offroad seriálu CFORv
kategorii S1 (speciál do 2000 cm3). Do soutěžě se tým přihlásil s vozem
Suzuki Samurai s obsahem motoru 1000cm3. Ve srovnání s ostatními vozy této
kategorie se jednalo o téměř sériový automobil. Úpravy které na voze
byly provedeny sloužily hlavně k ochraně posádky při převrácení vozu
(ochranný rám, sedačky a bezpečnostní pásy) a lepšímu rozložení vah
(přesunutí chlazení do zadní části). Přesto se podařilo projet celý seriál a
umístit se na celkovém třetím místě.
2004
Díky tomuto úspěchu se tým Střechy Planá rozhodl postavit
nový vůz který by byl odolnější a výkonější. Tentokrát se jednalo o skutečný
terénní speciál.
Podvozek Mitsubishi Pajero
Karoserie Suzuki Swift
Motor Opel Omega 1800cm3
Vozidlo mnělo rozdělené brzdy na zadní nápravě (náhražka
uzávěrky difernciálu) a později i na přední nápravě. Chlazení bylo umístěno
do zadní části z důvodu lepšího rozložení vah a ochranně proti nečistotám a
poškození. Zadní náprava je odpružena vinutými pružinami a přední skrutnými
tyčemi. K ochraně posádky slouží bezpečnostní rám a sportovní pásy schrott.
S tímto vozem vybojovala posádka týmu Střechy Planá ve složení Dvořák Dušan
a spolujezdec Vladimír Kalivoda celkové čtvrté místo v mistrovství české
republiky Offroad speciál 2004.
2005
Na tuto sezonu se posádka týmu v novém složení - řidič Dušan
Dvořák a spolujezdec Jan Duga rozhodla postavit nový terénní speciál, který
by se vyrovnal ostatním vozům jezdícím v nově otevřeném seriálu závodů
Mistrovství republiky pořádané Českolipským Niva klubem pod názvem
Nordcap.
Podvozek Mitsubishi Pajero
Karoserie Suzuki Samurai
Motor BMW E30i 1800cm3
Podvozek je speciálně upraven pro tento typ závodů. Přední
náprava má upraven zdvih ramen a větší možnost zatáčení. Zadní náprava je
vyztužena a odpružena vinutými pružinami. Diferenciál zadní nápravy je tzv.
zavařen z důvodu lepší trakce. Motor BMW je sériový včetně převodovky a
umístěn na originální úchyty. Přídavná převodovka pochází z vozu Mitsubishi
pajero. Karoserie je zkrácena a vyztužena ochranným rámem přivařeným přímo
na podvozek. Chlazení zajišťuje chladič umístěn v zadní části přímo za
posádkou která je oddělena přepážkou.
V celkovém pořadí MČR se tým Střechy Planá umístil na
čtvrtém místě. Vzhledemk tomu že tři závody se tým potýkal s technickými
problémy (utržená převodovka a posléze motor) a byl donucen odstoupit
považujeme čtvrté místo za úspěch.
2006
Pro tuto sezonu se tým Střechy Planá rozhodl použít stejné
vozidlo s úpravami. Tyto úpravy by mněli spočívat ve výměně čepů,
silentbloků, uchycení agregátů a celkové repasi prvků které jsou nejvíce
namáhány při závodech.
|