Technika

25. 03. 2013

Nahoru
Videoarchiv
Kalendar
Technika
Odkazy
Kontakty
fotogalerie
Archiv

 

2003

Offroad Tým střechy Planá vznikl v roce 2003 jako nový účastník poháru mistrovství české republiky v offroad seriálu CFORv kategorii S1 (speciál do 2000 cm3). Do soutěžě se tým přihlásil s vozem Suzuki Samurai s obsahem motoru 1000cm3. Ve srovnání s ostatními vozy této kategorie se jednalo o téměř sériový automobil.  Úpravy které na voze byly provedeny sloužily hlavně k ochraně posádky při převrácení vozu (ochranný rám, sedačky a bezpečnostní pásy) a lepšímu rozložení vah (přesunutí chlazení do zadní části). Přesto se podařilo projet celý seriál a umístit se na celkovém třetím místě.

 

 

2004

Díky tomuto úspěchu se tým Střechy Planá rozhodl postavit nový vůz který by byl odolnější a výkonější. Tentokrát se jednalo o skutečný terénní speciál.

Podvozek Mitsubishi Pajero

Karoserie Suzuki Swift

Motor Opel Omega 1800cm3

Vozidlo mnělo rozdělené brzdy na zadní nápravě (náhražka uzávěrky difernciálu) a později i na přední nápravě. Chlazení bylo umístěno do zadní části z důvodu lepšího rozložení vah a ochranně proti nečistotám a poškození. Zadní náprava je odpružena vinutými pružinami a přední skrutnými tyčemi. K ochraně posádky slouží bezpečnostní rám a sportovní pásy schrott. S tímto vozem vybojovala posádka týmu Střechy Planá ve složení Dvořák Dušan a spolujezdec Vladimír Kalivoda celkové čtvrté místo v mistrovství české republiky Offroad speciál 2004.

2005

Na tuto sezonu se posádka týmu v novém složení - řidič Dušan Dvořák a spolujezdec Jan Duga rozhodla postavit nový terénní speciál, který by se vyrovnal ostatním vozům jezdícím v nově otevřeném seriálu závodů Mistrovství republiky pořádané Českolipským Niva klubem pod názvem Nordcap.

Podvozek Mitsubishi Pajero

Karoserie Suzuki Samurai

                                                                Motor BMW E30i 1800cm3

Podvozek je speciálně upraven pro tento typ závodů. Přední náprava má upraven zdvih ramen a větší možnost zatáčení. Zadní náprava je vyztužena a odpružena vinutými pružinami. Diferenciál zadní nápravy je tzv. zavařen z důvodu lepší trakce. Motor BMW je sériový včetně převodovky a umístěn na originální úchyty. Přídavná převodovka pochází z vozu Mitsubishi pajero. Karoserie je zkrácena a vyztužena ochranným rámem přivařeným přímo na podvozek. Chlazení zajišťuje chladič umístěn v zadní části přímo za posádkou která je oddělena přepážkou.

V celkovém pořadí MČR se tým Střechy Planá umístil na čtvrtém místě. Vzhledemk tomu že tři závody se tým potýkal s technickými problémy (utržená převodovka a posléze motor) a byl donucen odstoupit považujeme čtvrté místo za úspěch.

2006

Pro tuto sezonu se tým Střechy Planá rozhodl použít stejné vozidlo s úpravami. Tyto úpravy by mněli spočívat ve výměně čepů, silentbloků, uchycení agregátů a celkové repasi prvků které jsou nejvíce namáhány při závodech.

 

Domů | Videoarchiv | Kalendar | Technika | Odkazy | Kontakty | fotogalerie | Archiv

Tento server byl naposledy aktualizován dne 21. 03. 2010